|

بلبرینگ چیست؟

  شنبه, 02 اسفند 1399       اخبار و مقالات
بلبرینگ چیست؟

 

بلبرینگ یک نام انگلیسی می باشد که از دو حرف بال به معنای توپ و بیرینگ به معنای یاتاقان تشکیل شده است . بلبرینگ ها امروزه بصورت های بسیار متنوع و با کاربرد های متفاوتی تولید می شوند . بلبرینگ ها جزو یکی از مهم ترین اختراعات بشر برای راحتی چرخه ی تولید و راه اندازی لوازم و ماشین آلات و خودرو ها و حتی لوازم کامپیوتر مانند هارد دیسک ها و دی وی دیرایتر ها و... می باشند . در هر جایی از زندگی روزمره خود که دقت کنیم میتوانیم استفاده ی بلبرینگ را مشاهده نماییم . تمامی خودرو ها از انواع بلبرینگ برای حرکت استفاده میکنند ، دوچرخه ها ، اسکیت ، موتور سیکلت ها ، قطار ، هواپیما و هر لوازم مهمی که مورد استفاده قرار میگیرد ممکن است در ساخت آن از بلبرینگ ها استفاده شده باشد . اصولا بلبرینگ ها قادر به تحمل بارهای شعاعی و محوری را دارا می باشند  اما قدرت تحمل آنها بستگی به ساخت بلبرینگ ها دارد .

بلبرینگ چیست؟

به عنوان مثال ممکن است یک نوع بلبرینگ جهت استفاده در خودرو های سبک ساخته شده باشد و یک بلبرینگ جهت استفاده در ماشین آلات سنگین ، کیفیت و نوع ساخت این دو بی شک متفاوت می باشند و هر بلبرینگ جهت کار خاصی ساخته خواهد شد . نقطه ی تماس گوی ها با لایه ی درونی و بیرونی بسیار کم می باشد و همین امر باعث می شود که بسیار آهسته و نرم حرکت کنند . در صورتی که بیش از فشار معین شده به بلبرینگ ها فشار بیشتری وارد شود باعث خرد شدن و از بین رفتن گوی ها خواهد شد . همانطور که گفته شد بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند اما بصورت کلی به دو نوع تقسیم کی شوند : بلبرینگ و رولبرینگ – رولبرینگ ها از خانواده ی بلبرینگ ها می باشند و زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که استفاده از بلبرینگ ها میسر نباشد . رولبرینگ ها یاتاقان های مخروطی شکلی هستند که قابلیت تحمل بار بیشتری نسبت به بلبرینگ ها دارا می باشند . اصوالا سرعت چرخش رولبرینگ ها کمتر از بلبرینگ ها می باشند و در قبال آن قابلیت تحمل بار بیشتری نسبت به بلبرینگ ها دارند . رولبرینگ ها نیز مانند بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی را دارند .اصولا در بدنه ی بلبرینگ ها کد های خاصی جهت شناسایی و معین نمودن کاربرد و مواد تشکیل دهنده و... قرار دارند . این کد ها درجه ی سختی بلبرینگ ها ، کیفیت موارد به کار رفته در ساخت آنها ، تک ردیفه یا دو ردیفه بودن آنها و آپشن ها استفاده شده در آنها را مشخص می کند که در هر محصول سعی شده کد های کامل آنها را برایتان بازگو نماییم .

 طرز کار بلبرینگ

طرز کار بلبرینگ ها :

طرز کار بلبرینگ بدین صورت می باشد که فشار و بار از ناحیه ی بیرونی به گوی های بلبرینگ منتقل شده و سپس فشار به گوی وارد شده به لایه درونی بلبرینگ وارد خواهد شد و همین باعث میشود که فشار به تمام نقاط بلبرینگ پخش شده و بلبرینگ با چرخش آرام به کار خود در محدوده ی معین شده با بار مشخص ادامه دهد .

بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند و در سایت رول پخش پارسیان سعی میکنیم با انواع آنها آشنا شویم و توضیحات کاملتر و جامع تری را در باره ی بلبرینگ ها و کاربرد بلبرینگ و تمامی موضوعاتی که مرتبط با آن می باشد را برایتان بازگو کنیم . رول پخش پارسیان مرجع تخصص فروش انواع بلبرینگ با قیمت های بسیار مناسب در تمامی نقاط ایران عزیز می باشد  با آرزوی موفقیت و سلامتی روز افزون برای شما .




پربازدید ترین مطالب
جدید ترین مطالب